Мультимедіа на уроках літературного читання
Мультимедіа є ефективною освітньою технологією завдяки властивим їй якостям інтерактивності, гнучкості й інтеграції різних типів навчальної інформації.
Використання медіа текстів, зокрема мультфільмів,
презентацій під час вивчення біографій письменників.
Скористатися ними можна за посиланнями:
· В. Нестайко. Космонавти з нашого будинку [уривок] https://www.youtube.com/watch?v=7ErsOGa9-do
· Дюймовочка | казки | казки на ніч | казки для дітей | казки українською мовою
· Семенівка РЕТРО: Життя Леоніда Глібова (фільм 2007)
· Край, де народився геній
https://www.youtube.com/watch?time_continue=18&v=tEcEP0J2wz0
· Підгірянка
https://www.youtube.com/watch?time_continue=12&v=BbTeSa405-4
· Олександр Олесь - лірик, співець кохання, патріот"
https://www.youtube.com/watch?time_continue=347&v=j-Mmhi07Lvw
· Документальний фільм ЛЕСЯ УКРАЇНКА
https://www.youtube.com/watch?time_continue=37&v=v6mrp1jrGqY
Білий капелюх: інформація
Жовтий капелюх: логічний позитив
Чорний капелюх: критика
Червоний капелюх: почуття та інтуїція
Зелений капелюх: креативність
Синій капелюх: управління процесом
ШІСТЬ КАПЕЛЮХІВ МИСЛЕННЯ ДЕ БОНО
Сам прийом було запропоновано британським письменником, психологом та спеціалістом з творчого мислення Едвардом де Боно у 1985 році. Основою цього підходу є концепція паралельного мислення.
Скрайбінг-притча про 6 синів капелюшника
Метод дозволяє структурувати і зробити набагато ефективнішою будь-яку розумову діяльність, як особисту, так і колективну, особливо для ситуацій розв’язання проблем та прийняття рішень.
В основі «Шести капелюхів» лежить ідея паралельного мислення. Традиційне мислення ґрунтується на полеміці, дискусії і зіткненні думок. Однак при такому підході часто виграє не найкраще рішення, а те, яке найуспішніше пропагувалося в дискусії. Паралельне мислення – це мислення конструктивне, при якому різні точки зору і підходи не стикаються, а співіснують.
Детальна і необхідна інформація. Тільки факти. Яка ще необхідна інформація?
Використовується для того, щоб спрямувати увагу на інформацію.
У цьому режимі мислення нас цікавлять лише факти. Ми задаємося питаннями про те, що ми вже знаємо, яка ще інформація нам необхідна і як нам її отримати.
Символічне відображення оптимізму.
Дослідження можливих успіхів і позитивних сторін. Переваги. Чому це спрацює?
Вимагає переключити свою увагу на пошук переваг і позитивних сторін ідеї, яка розглядається.
Застерігає і змушує думати критично. Що може статися поганого або що піде не так? Обережність.
Дозволяє дати волю критичним оцінками, побоюванням й обережності. Вона захищає нас від нерозважливих і непродуманих дій, вказує на можливі ризики і підводні камені. Користь від такого мислення безсумнівна, якщо, звичайно, нею не зловживати.
І не намагайтеся їх пояснити. Які почуття в мене виникають?
У режимі червоного капелюха в учасників (якщо це колективне обговорення) є можливість висловити свої почуття та інтуїтивні здогади щодо питання, яке обговорюється, не вдаючись у пояснення про те, чому це так, хто винен і що робити далі.
Зосередження на творчості, альтернативних рішеннях, нові можливості та ідеї. Це можливість висловити нові поняття та концепції.
Перебуваючи під зеленим капелюхом, ми придумуємо нові ідеї, модифікуємо вже існуючі, шукаємо альтернативи, досліджуємо можливості, взагалі, даємо креативності зелене світло.
Керування розумовими процесами. Гарантія дотримання всіх шести капелюхів.
Синій капелюх відрізняється від інших капелюхів тим, що він призначений не для роботи зі змістом завдання, а для управління самим процесом роботи. Зокрема, його використовують на початку сесії для визначення того, що належить зробити, і в кінці, щоб узагальнити досягнуте і поставити нову мету.
Особливості організації:
Принцип організації інтелектуальної діяльності в режимі технології «Шість капелюхів мислення» полягає в тому, що кожен учасник або група учасників у процесі обговорення проблеми «одягає» капелюх певного кольору і мислить так, як «вимагає» колір одягнутого капелюшка.
Яка послідовність «приміряння» капелюхів?
Першим слід вислухати Білий капелюх – життя вимагає передовсім ознайомлення з інформацією про предмет обговорення.
Останнім потрібно вислухати Синій капелюх.
Після Чорного варто надати слово Жовтому – це урівноважить думки й оцінки.
Послідовність «виступів» капелюхів іншого кольору підкаже активність учасників обговорення.
Послідовність визначається виходячи зі змісту завдання або проблеми, що необхідно вирішити.
Комментариев нет:
Отправить комментарий